خرید رنگ پودری الکترواستاتیک

خرید رنگ پودری الکترواستاتیک و سابقه ­ی پیدایش آن

خرید رنگ پودری الکترواستاتیک اولین بار در اوایل دهه­ی 1950 در آمریکا توسط کارخانه داران و شرکت­های بومی انجام شد که در آن زمان به دلیل تکنیک­های اولیه­ی ترکیب رنگ تنها نام رنگ پودری به آن اطلاق می­شد که در واقع مرکب از رزین اپوکسی + پیگمنت و مواد بسیار خاص با ویژگی­های بی نظیری بود که آن را نسبت به روش­های قدیمی­تر رنگ آمیزی به انقلابی جدید تبدیل کرده بود. در آن زمان شیوه­ی استفاده پس از خرید رنگ پودری الکترواستاتیک به شکل بسیار ابتدایی بود. بدین شکل که قطعه­ی مورد نظر تا حد سرخ شدن داغ گشته و وارد مخزن پودر رنگ انتخابی می­گردید.

امروزه به این دلیل اصطلاح الکترواستاتیک در خرید رنگ پودری الکترواستاتیک به آن اطلاق می­گردد که شیوه ­ی ترکیب مواد تشکیل دهنده بوسیله­ی دستگاه­های تفنگ مانند توربو شارژی مانند واگنر است که در آن ذرات باردار شده و به سطح فلز با بار مخالف می­چسبند.

خرید رنگ پودری الکترواستاتیک و سابقه ­ی پیدایش آن
رنگ پودری الکترواستاتیک با نیم قرن حضور موفق در صنایع مختلف

خرید رنگ پودری الکترواستاتیک توسط صنایع مختلف

صنایع مختلفی اقدام به خرید رنگ پودری الکترواستاتیک می­کنند که در واقع بازار مصرف عمده­ی آن محسوب می­گردند. اگر به طور دقیق و بسیار مفصل بخواهیم صنایعی که به خرید رنگ پودری الکترواستاتیک می­پردازند را نام ببریم عبارتند از:

  1. شرکت­های تولیدی لوازم خانگی و صنعتی:

شرکت­هایی که به تولید لوازم خانگی و صنعتی مانند یخچال صنعتی و خانگی، ماشین­های لباسشویی، انواع کولرهای آبی، خنک کننده­ها، هود، رادیاتور، اجاق گاز، خشک کننده­های مدور و غیره می­پردازند نیاز به خرید رنگ پودری الکترواستاتیک با رنگ پایه­ی پلی استر و اپوکسی دارند تا سطح این کالاها هم دوام بسیار خوبی داشته باشد و هم با براقی خود به زیبایی آن اضافه کند.

  • صنایع تولیدی مبلمان، تجهیزات ایمنی و سلامت:

دومین گروه بزرگی که به خرید رنگ پودری الکترواستاتیک نیاز دارند، صنایعی هستند که کالاهای تولیدی آنها شامل انواع مبلمان با جنس فلز، پایه­های فلزی تختخواب­ها، کنترل برد، کلیه­ ی تجهیزات مورد استفاده در آتش نشانی­ها، تجهیزات مختلف بیمارستانی و حتی دیوارهای حایل فلزی باشد.

  • شرکت­های خودروساز:

شرکت­های خودروسازی اکثرا به خرید رنگ پودری الکترواستاتیک رغبت کمتری نشان داده و بیشتر از نوع مایع خریداری می­کنند با این حال برای قسمت­هایی مانند فنر، فرمان، شاسی، رینگ، آینه، تیغه­ی برف پاک کن و غیره نیاز به خرید رنگ پودری الکترواستاتیک از نوع اپوکسی مات و پلی استر براق دارند.

  • شرکت­های تولیدی ماشین و ابزارآلات کشاورزی:

چهارمین نوع از صنایع خریدار رنگ پودری الکترواستاتیک سازندگان ابزار و ماشین آلات کشاورزی در مقیاس صنعتی هستند که تا یک دهه­ی آتی جای صنعت خودروسازی را پر خواهد کرد.

  • صنایع فلزات و غیر فلزات:

در واقع هر صنعت خریدار دیگری که برای رنگ پودری الکترواستاتیک مثال بزنید در این دسته قرار خواهد گرفت مانند تولید کنندگان وسایل معماری، درب گاراژ و پایه­های لوستر و غیره.

در بخش بعدی توضیح می­دهیم که چه مزایایی سبب شده که تا این اندازه رنگ پودری الکترواستاتیک در بین صنایع گوناگون محبوب بوده و مورد استقبال زیادی قرار بگیرد.

خرید رنگ پودری الکترواستاتیک توسط صنایع مختلف
دستگاه­های الکترواستاتیک واگنر، بهترین مدل برای پاشش رنگ پودری الکترواستاتیک

مزایای خرید رنگ پودری الکترواستاتیک

در این قسمت به بررسی مزایایی می­پردازیم که دلیل اصلی استقبال عظیم صنایع مختلف از رنگ پودری الکترواستاتیک و خرید عمده ­ی آن است.

  1. کیفیت بالای کار:

در صنایع مختلف، زیبایی و دوام در کنار یکدیگر عامل اصلی فروش و جذب مشتری هستند لذا صنایع نام برده شده باید نوعی از رنگ پودری الکترواستاتیک را خریداری کنند که پس از بکارگیری بر روی سطح مورد نظر، کاملا صاف و بدون برجستگی و عاری از هر گونه عیب ناشی از رنگ نامناسب و بی کیفیت باشد.

  • خریدی مقرون به صرفه ­تر:

قطعا برای خریداران مختلف رنگ پودری الکترواستاتیک بحث هزینه­ نیز بسیار مهم است. این نوع رنگ­ها به دلیل تکنیک­های بکار گرفته شده هم نسبت به رنگ­های با کیفیت پایین­تر قدیمی ارزان­تر هستند و هم اینکه نسبت به نوع مایع چون برای بکارگیری نیازی به حلال ندارد باز هم هزینه­­ها را کاهش می­دهد.

  • تضمین سلامت محیط کار:

رنگ پودری الکترواستاتیک نه تنها بخاطر عدم وابستگی به حلال قیمت پایین­تری دارد بلکه محیطی کاملا سالم و بدون خطر را نیز برای کلیه­ی اپراتورها فراهم می­سازد به همین دلیل نه به محیط زیست آسیبی وارد می­گردد نه نیاز به تهویه­ی قوی، سیستم­های دفع مواد زاید کارآمد و کلیه­ی تمهیدات لازم و خرج­های جانبی خواهد بود.

  • مقاومت چشمگیر و کاملا کاربردی:

همانطور که مطرح شد زیبایی در کنار دوام و ماندگاری عامل اصلی فروش محصولات صنایعی است که از خریداران اصلی رنگ پودری الکترواستاتیک به شمار می­روند. لذا یکی از دلایل استقبال زیاد نسبت به این نوع رنگ­ها مقاومت چشمگیر آنها نسبت به ضربه، سایش، مواد شیمیایی، عوامل آب و هوایی و رطوبت می­باشد.

  • عدم وجود خطر آتش سوزی:

از دیگر مزایای رنگ پودری الکترواستاتیک این است که محیط کاری در خطر آتش سوزی قرار نخواهد داشت و این مزیت عالی باز هم به دلیل عدم نیاز به حلال آلی در پروسه­ی مصرف این نوع رنگ­ها می­باشد.

  • مقدار کمتر برای سطح بیشتر:

یکی دیگر از مزیت­های خرید رنگ پودری الکترواستاتیک این است که به ازای هر کیلوگرم رنگ 15 متر مربع قابل رنگ آمیزی هستند.

  • خشک شدن سریع:

رنگ­های کوره­ای الکترواستاتیک به علت اتصال بسیار قوی با سطح جسم که بر پایه­ی پیوندهای شیمیایی است سریع­تر خشک می­شوند و همین امر سرعت خط تولید را بالا می­برد.

مزایای خرید رنگ پودری الکترواستاتیک
خشک شدن سریع رنگ پودری الکترواستاتیک با پیوند قوی برقرار شده بین رنگ و سطح

علت بالاتر بودن رنگ پودری الکترواستاتیک نسبت به سایر رنگ­های صنعتی

رنگ پودری الکترواستاتیک از جمله رنگ­های صنعتی که در بین صنایع گفته شده رنگ محبوب­تر و پر فروش­تری است.  اما به علت فرایند تولید خود که وابسته به انواع رنگ­های پایه یعنی آلکید آمین، اپوکسی استر و آکریلیک هستند قیمت بالاتری پیدا می­کنند.

رنگ پایه ­ی آلکید آمین حاصل ترکیب روغن کرچک، سویا یا نارگیل است که مقاومت و ماندگاری بسیار زیادی به سطح می­بخشند. اپوکسی استر نیز حاصل ترکیب رزین اپوکسی و اسیدهای چرب غیر اشباع هستند که خاصیت چسبندگی زیاد برای خشک شدن سریع، استحکام بالا و ضد ضربه به جسم می­دهند. آکریلیک نیز سبب مقاومت شیمیایی و زنگ زدگی در سطوح آهنی و غیر آهنی می­گردد.

به دلیل همین مقداری پیچیدگی و وابستگی به رنگ­­های پایه­ی گوناگون در فرایند تولید مقداری قیمت تمام شده برای خرید رنگ پودری الکترواستاتیک نسبت به رنگ­های قدیمی­تر بالاتر خواهد بود که قطعا از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

نکات اصلی خرید رنگ پودری الکترواستاتیک

به صنایع مختلف هنگام خرید این نوع رنگ­های کوره­ای توصیه­هایی می­کنیم تا از نتیجه­ی نهایی کاملا رضایت داشته باشند چرا که کیفیت رنگ پودری فروشی تنها بخشی از فاکتورهای مؤثر در قیمت آن هستند. بخش دیگر عواملی مانند دقت تجهیزات خریداری شده مانند تفنگ­های پاشش رنگ و کوره­های پخت و همچنین دقت عملکرد اپراتورها هستند. لذا به نکاتی که در این قسمت مطرح می­کنیم دقت کافی داشته باشید:

  1. برای اینکه رنگ پودری خریداری شده به خوبی بر روی سطح بنشیند لازم است که قبل از بکارگیری رنگ بر روی آن، سطح را کاملا صاف کرده باشید.
  2. مراحلی مانند چربی گیری، آبکشی گرم، فسفات آهن، کرومات دار کردن، آب کشی سرد و سیلر حاوی کرومات برای زیرسازی و آماده سازی سطح بسیار مؤثر و لازم الاجرا هستند.
  3. از اعمال دما و زمان اختیاری اکیدا خودداری کنید. بر روی هر محصول با توجه به نوع رنگ و طرح و حتی شرکت تولیدی، دما و زمان پخت درج شده و نیازی نیست تا اپراتورهای شما طبق صلاحدید خود عمل کنند. به عنوان مثال رنگ تیره برای تثبیت رنگ پاشیده شده بر روی خود نیاز به دمای بیشتر و زمان کمتری نسبت به رنگ­های روشن دارد.
  4. حتما برای خرید رنگ کوره­ای الکترواستاتیک به نمایندگی­های فروش مراجعه کنید و در صورت لزوم حتی امکان خرید اینترنتی نیز وجود دارد که علاوه بر صرفه جویی در زمان، در وقت نیز به شدت صرفه جویی می­گردد.
  5. سعی کنید برای پاشش رنگ پودری الکترواستاتیک از دستگاه­های پاشش رنگ با برند معتبر مانند DIAMOND و Wagner استفاده کنید. این دستگاه­ها در زمینه­ی باردار کردن ذرات پودر بسیار مؤثرتر و سریع­تر عمل می­کنند که این امر هم منجر به افزایش سرعت تولید می­گردد و هم با اتصال محکم­تر راندمان کاری را بالا می­برد.
  6. به فام رنگ و تنوع در طرح­­ها نیز دقت کنید چرا که به هر میزان تنوع در این دو عامل برای یک کالای مصرفی بیشتر باشد مشتریان بیشتری نیز جذب خواهند شد.

رنگ پودری الکترواستاتیک که توسط این مجموعه تولید می­گردد با بهره گیری از مواد اولیه و رنگ­های پایه­ی بسیار با کیفیت است که در کنار قیمت رقابتی و مزایای عمده­ای که برای صنایع هدف مختلف به همراه دارد سبب رشد فروش فوق العاده­ی آن شده است. همین امر سبب شده تا در برخی صنایع تخمین رشد فروش تا 20% را برای چند سال آینده داشته باشند.

نکات اصلی خرید رنگ پودری الکترواستاتیک
رنگ پودری الکترواستاتیک در تمامی صنایع مهم کاربرد دارد

ضمنا فراموش نکنید که تجهیزات استاندارد و مناسب و دقت اپراتورهای سالن رنگ نیز در کیفیت نهایی کار بسیار مؤثر است و تنها کیفیت رنگ فروشی عامل تعیین کننده نخواهد بود. در برخی موارد مانند صنایع خودروسازی که فروش نوع مایع رنگ کوره­ای بسیار بیشتر از نوع پودری است به علت نقص یا کیفیت نداشتن رنگ­های پودری نیست بلکه بخاطر راحتی بیشتر و سرعت انجام کار سریع­تر است.

به عنوان مثال بدنه­ی خودرو در وان رنگ فرو برده می­شود که پس از قرارگیری و یکدست رنگ شدن کل بدنه، آن را در کوره­های پخت با دمای 200 درجه به مدت 10 تا 20 دقیقه قرار می­دهند و با این کار به سرعت رنگ تثبیت می­شود. در صنایع دیگری مانند بدنه­ی لوازم خانگی و صنعتی نیز شیوه­ی کار به همین شکل است اما به دلیل اینکه در صنایع خودروسازی بخش­هایی که رنگ پذیری آنها با پاشش الکترواستاتیک سخت باشد بیشتر است، نوع مایع بسیار مناسب­تر بوده و به همین دلیل به آن رنگ خودرویی نیز گفته می­شود.

رنگ پودری الکترواستاتیک در حال حاضر بهترین نوع رنگ برای صنایع نام برده شده است که با قیمت­های مناسب به صورت عمده به فروش می­رسند.

 

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما