فروش رزین اپوکسی رقیق

چقدر با رزین اپوکسی آشنا هستید؟

با کمی جستجو می توان به سادگی ردپای رزین اپوکسی را در بسیار از صنایع یافت. رزین ها دارای انواع مختلفی می باشند که می توان  از نوع سنتزی آنها به موارد زیر اشاره نمود :

  • رزین پلی استر
  • رزین فنولی
  • رزین وینیل استر
  • رزین وینیل استات
  • رزین اپوکسی

ویژگی های این ماده موجب شده کاربرد های فراوانی در صنایع مختلف داشته باشد. از جمله ویژگی های این ماده  می توان به مقاومت بالای آن اشاره نمود از رزین های مختلف با ویژگی های متنوع در صنایع متفاوتی استفاده می شود  مثلا در صنایع رنگسازی و یا تولید چسب  رزین اپوکسی جایگاه ویژه ای دارد و یا در صنایع دیگری مانند هوا فضا می توان کاربرد های رزین اپوکسی به خصوص رزین اپوکسی رقیق را مشاهده نمود. رزین اپوکسی دارای رنگ های مانند زرد و قهوه ای و یا بی رنگ می باشد. گروه اپوکسی  از دو کربن و یک اکسیژن تشکیل شده است که موجب ایجاد خاصیت های مختلفی به رزین های اپوکسی می شود. رزین های صنعتی نیز مانند رزین های طبیعی خاصیت چسبندگی دارد و به دلیل تنوع در خواصی که دارند کاربرد های متنوعی دارند. به صورت کلی مواد اصلی تشکیل دهنده رزین اپوکسی از بیسفنول ای و اپی کلروهیدرین تشکیل شده است.

 

بیشتر بخوانید: فروش رزین اپوکسی چوب مناسب هنرآموزان

چقدر با رزین اپوکسی آشنا هستید؟
چقدر با رزین اپوکسی آشنا هستید؟

 

رزین های اپوکسی بر اساس چه معیار های طبقه بندی می شود؟

با توجه به صنعتی شدن تولید رزین اپوکسی  روز به روز در تولید انواع جدید آن پیشرفت حاصل می شود. مواد اولیه ترکیب رزین از پایه نفت است و آنچه که در بازار به عنوان رزین اپوکسی مانند رزین اپوکسی رقیق به فروش می رسد یک ماده ای به نام رزین و یک سخت کننده  است که برای پخت رزین به کار می رود. خاصیت چسبناک بودن رزین اپوکسی رقیق مانند ماده ای مانند عسل می باشد که از این خاصیت رزین در مکان های مختلف استفاده می شود. تا زمانی که هاردنر به رزین اضافه نشود  رزین یک ماده پایداری و بدون تغییری است که حالت مایع دارد و در رزین اپوکسی رقیق هم همین شرایط موجود است. یکی از مهمترین کاربرد های رزین اپوکسی رقیق که امروزه بسیار رایج است و بیشترین فروش این رزین در این زمینه است  استفاده از آن در زمینه پوشش می باشد. تمام رزین های اپوکسی از یک ساختار شیمیایی برخوردار نیستند به صورت کلی رزین اپوکسی را می توان از مشتقات گلیسیدیل در نظر گرفت و یا از غیر گلیسیدیل در نظر می گیرند. رزین های غیر گلیسیدیل معمولا با واکنش اسید پراکتیک  با پیوند کربن – کربن بوجود می آید. یک نوع دیگر از دسته بندی رزین های اپوکسی  تعداد گروه عاملی است که در مولکول رزین موجود است رزین اپوکسی بیسفنول A نوعی است که دو یا چند گروه اپوکسی در مولکول موجود است ولی  در بیسفنول آ صرفا یک گروه عاملی موجود است. اگر رزین ها بر اساس وزن مولکولی هم دسته بندی کنید می توان آن را به وزن مولکولی بالا و پایین تقسیم نمود رزین اپوکسی رقیق یک نوعی از رزینی با وزن مولکولی پایین است که حالت مایع دارد و می تواند به شکل چسبنده و غیر چسبنده وجود داشته باشد ولی اگر وزن ملکولی بالایی داشته باشد حالت جامد دارد که در فعالیت هایی مانند ریخته گری مورد استفاده قرار می گیرد.

شاید به این مقاله علاقه مند باشید: فروش رزین اپوکسی شفاف و هاردنر در انواع مختلف

کاربرد های رزین اپوکسی رقیق
کاربرد های رزین اپوکسی رقیق

 

رزین اپوکسی رقیق چه کاربرد هایی دارد؟

یکی از کاربردهایی که رزین اپوکسی رقیق دارد، استفاده از آن به عنوان چسب می باشد. چسب های رزین اپوکسی  یک ماده  متصل کننده بسیار قوی می باشد. رزین اپوکسی می توان به صورت دائم مواد را به یکدیگر متصل نماید به همین  دلیل به عنوان بهترین چسب از نظر عملکرد می باشد. هر نوع ماده ای مانند چوب سنگ فلز و پلاستیک می تواند توسط رزین اپوکسی به هم متصل شود. حتی از رزین اپوکسی برای وسایلی که شسته و یا نیاز به تعمیر دارد نیز استفاده می شود. از رزین اپوکسی  در صنعت نیز استفاده های زیادی می شود یکی از این کاربرد ها تولید قالب های محکم می‌باشد. رزین اپوکسی رقیق در صنعت ساخت زیور آلات و جواهر سازی نقش مهمی دارد. این نوع رزین ها به عنوان عایق نیز استفاده می شود عایق در برابر جریان الکتریسیته و یا محل های دفن لوازم الکتریکی که نیاز به عایق بندی دارد از رزین اپوکسی استفاده می شود. یکی از کاربرد های رزین اپوکسی رقیق به عنوان پوشش می باشد پوشش کف یکی از کاربرد های رزین است زمین های بازی انواع سالن ها با کاربرد های مختلف و اداره ها و دفاتر از جمله مکان هایی هستند که می توان از رزین اپوکسی رقیق به عنوان پوشش کف استفاده نمود. یکی از کاربردهای مهم رزین اپوکسی رقیق صنعت رنگ سازی می باشد که امروزه به شدت در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. د صنعت ساختمان سازی نیز از رزین اپوکسی رقیق برای روکش سیمان و  ایجاد صفحات بتونی و یا ایجاد اتصال مصالح آهن به بتن از این ماده استفاده می شود. از رزین اپوکسی رقیق برای اتصال کاشی ها استفاده می شود و بسیار کاربردی است و ضد آب نیز می باشد. رزین اپوکسی برای تولید لنت ترمز نیز استفاده می شود در بخش تعمیر اتومبیل نیز استفاده می گردد مثلا برای اتصال فلز و یا پلاستیک در تعمیر خودرو از این ماده استفاده می شود. برای تولید مخازن آبی از این ماده استفاده می شود و به راحتی در برابر بخار آب مقاومت دارد. در هواپیما نیز رزین اپوکسی رقیق برای اتصال و مونتاژ بخش هایی از هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد.

چه مکان هایی برای فروش رزین اپوکسی رقیق معتبر است؟
چه مکان هایی برای فروش رزین اپوکسی رقیق معتبر است؟

 

 چه مکان هایی برای فروش رزین اپوکسی رقیق معتبر است؟

فروش رزین اپوکسی رقیق در فروشگاه های صنایع شیمیایی و صنایعی که به این ترکیب وابسته هستند به فروش می رسد. باید از فروشگاهی خرید صورت گیرد که از استاندارد بودن محصولات آن مطمئن باشید و استاندارد های لازم همراه محصول باشد. فروشگاه های اینترنتی زیادی نیز این محصول را به فروش می رسانند.

قبل از اینکه رزین اپوکسی رقیق و یا هر رزین از نوع دیگری را خرید نمایید بهتر است با انواع آن آشنا باشید تا به هنگام خرید دچار مشکل نشوید. اولین نوع از رزین اپوکسی رقیق برای ساخت ساخت قطعات تزئینی است این نوع رزین چون بسیار رقیق است و چگالی پایینی دارد  حباب گیری راحتی دارد و بسیار سریع خشک می شود سفت کننده این نوع رزین در زمان پخت 50 درصد است و کارهایی با ضخامت بالا را تولید می کند.

نوع دوم این رزین برای ساخت و تولید لوازم و قطعات بزرگ می باشد در این رزین پخت زمان طولانی تری خواهد داشت و حرارت کمی تولید خواهد شد ضخامت تولید شده در این  نوع رزین 4 سانتی متر می باشد و زمان طولانی تری خشک خواهد شد و هاردنر آن 30 درصد می باشد.

نوع سوم رزین درکار های نقاشی و برخی از زیور آلات استفاده می شود این نوع رزین غلظت بالایی دارد و به راحتی بر روی بوم حرکت نخواهد کرد. زمانی که اطلاعات کلی در مورد رزین ها بدست آوردید بهتر می توانید خرید انجام دهید و لی بهتر است قبل خرید از مشاوره افراد مجرب استفاده کند تا دقیق مناسب کاری که نیاز دارید، رزین مناسب را خرید نمایید. اطلاعات دقیقی از رزین اپوکسی رقیق و هاردنر آن توسط تولید کننده در اختیار مشتری قرار می گیرد. برای اطلاعات دقیق تر می توانید اطلاعات ان را از روی قوطی مطالعه کنید.

رزین های اپوکسی خواص فوق العاده ای را از خود نشان داده اند و به  همین دلیل در صنایع گوناگون به کار گرفته شده اند. رزین های اپوکسی نیاز به هاردنر دارند تا مرحله پخت خود را پشت سر بگذارند. هاردنر ها معمولا آمین هستند و واکنشی که انجام می شود واکنش افزایشی است و موجب می شود رزین به شبکه تبدیل شود. رزین های اپوکسی به دو شکل رقیق و غلیظ موجود است و بسته به سرعت خشک شدن رزین به این دو شکل نامگذاری می شود. هر کدام از این دو نوع دارای کاربرد متفاوتی می باشد.

 

خرید رزین اپوکسی رقیق
خرید رزین اپوکسی رقیق

 

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما