خرید مواد آب بندی استخر

آب بندی استخر چیست؟

آب بندی استخر به این معنی است که یک استخر ایزوله شود و قادر به عبور هیچ قطره آب و حتی رطوبتی را از خود نداشته باشد. خیلی از مواردی که در اطراف خود می بینیم توسط مواد مختلفی آب بندی خواهند شد. مثلا برای سقف ها، دیوار ها، کف حمام و دستشویی از موادی مثل قیرگونی و ایزوگام استفاده می کنند.

البته اکثر این مصالح سنتی بوده و جدیداً برای آب بندی و یا عایق نمودن آن ها مواد دیگری مانند چسب ها، رنگ ها و … کاربرد یافته است. برای آب بندی استخر ها که همیشه با آب در تماس هستند در گذشته از قیر گونی و ایزوگام و حتی کاشی ها استفاده می شد که هر کدام بعد از مدتی دچار مشکلاتی شده و کارایی اول را نداشتند. ولی با گذشت زمان و استفاده از فناوری نانو در هر چیزی، رنگی به نام رنگ استخری ساخته شد که علاوه بر ایجاد رنگ آمیزی و زیبا سازی سطوح مختلف، می تواند به عایق کردن آن سطوح پرداخته و به نوعی باعث آب بندی استخر شود. این ماده با توجه به استفاده از فناوری نانو در خود، دارای ذرات بین مولکولی بسیار ریزی در سطح خود بوده به حدی که مولکول های آب قادر به عبور از این رنگ ها نخواهند بود. ضمن این که این رنگ ها از جنس رزین اپوکسی بوده و به صورت پودری می باشند که آن را باید به صورت محلول با آب در آورده و بر سطوح مختلف استفاده نمود.

رنگ های استخری می توانند بر هر سطحی قابل استفاده باشند و به این دلیل نیز از آن ها غیر از آب بندی استخر در موارد دیگری استفاده خواهد شد. از این سطوح می توان به سنگ، بتن، شیشه، کاشی، گچ، سیمان و ماسه و … اشاره نمود. آب بندی کردن استخر امر مهمی است و باید از ماده ای استفاده شود که کاملا به ایزوله کردن آن بپردازد زیرا با ایزوله نبودن امکان نشست کردن استخر به مراتب بالا خواهد رفت و می تواند خطر زیادی برای خانه به خصوص آپارتمان ها داشته باشد.

بیشتر بخوانید: فروش رنگ استخری اصفهان

آب بندی استخر
آب بندی استخر

نحوه آب بندی استخر با رنگ های استخری

رنگ های استخری که برای آب بندی استخر از آن استفاده می شود، روش کار بسیار ساده ای داشته که هر کسی قادر به رنگ آمیزی سطوح مختلف خواهد بود. البته برای رنگ آمیزی آن ها باید دقت زیادی شود که همه سطوح به طور کامل رنگ شود. در استفاده از انواع مختلف رنگ های استخری، نهایتا دو یا سه روز کار آن به طول بینجامد که بعد از این مدت می توان آب بندی استخر را تکمیل شده مشاهده نمود و بعد از آن استفاده کنید.

برای آب بندی استخر با رنگ ‌استخری ابتدا باید شکاف های عمیق روی دیوار را پر کرده و به تعمیر کلی سطوح شامل تعمیر فرو رفتگی و برآمدگی پرداخته و سپس نسبت به عمل آب بندی اقدام نمود. در آب بندی کردن با روش رنگ استخری می توان تنها با قلم مو به رنگ آمیزی پرداخت.

البته لوازم دیگر نیز کارایی دارد ولی راحت ترین آن ها برای افراد مبتدی قلم مو می باشد. فقط باید توجه شود که برای رنگ آمیزی باید کل کار را کاملا رنگ کرده و حتی نقطه ای از آن نیز بدون رنگ نباشد. رنگ های استخری به دلیل این که پودری هستند که با آب حل می شوند و در واقع حلال آن ها آب است، قابل اشتعال نیستند و در حین رنگ آمیزی و هنگام خشک شدن آن ها نگرانی از این بابت وجود ندارد. آب بندی کردن با روش های دیگر مثل استفاده از مصالح سنتی که در متن های بالا به آن اشاره شد درجه آسیب پذیری بالاتری حین‌ کار داشته و کاری بسیار وقت گیر تر است اما آب بندی استخر با رنگ استخری میزان آسیب پذیری بسیار کمی دارد.

بعد از مدت های بسیار زیادی که راندمان کارایی رنگ استخری پایین آمد، می توان به راحتی با رنگ کردن مجدد نقاط آسیب دیده، از هر نظر اطمینان داشت که آب بندی استخر انجام شده است. در رنگ های استخری نوعی به نام رنگ ضد جلبک وجود دارد که می تواند در نوع بی رنگ نیز تولید شود که می توان لایه ای از رنگ استخری ضد جلبک را روی آن ها کار نمود.

رنگ استخری
رنگ استخری

 

مزایای آب بندی استخر با رنگ استخری

آب بندی استخر با رنگ های استخری دارای مزایای بسیاری است. این روش علاوه بر کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان، می تواند نکات بسیار مثبت دیگری به همراه داشته باشد. رنگ های استخری قادر هستند که در برابر هر نوع میکروارگانیسمی مقاومت کرده و از رشد آن ها جلوگیری نمایند. این مواد با خاصیت آنتی باکتریال خود رشد خزه، جلبک و میکروارگانیسم های فتوسنتز کننده را متوقف کرده و رشد مجدد آن ها را به وقفه خواهند انداخت.

به همین منظور به غیر از رنگ استخری معمولی رنگ های استخری دیگری به نام ضد جلبک وجود دارد که این اثر را شدت خواهد بخشید. رنگ های استخری قادر هستند در برابر نور خورشید و اشعه مضر یو وی، مقاومت کرده و در ساختار خود تغییری ایجاد نکنند. این رنگ ها در برابر یو وی و نور شدید از سطوح دیوار و کف سازه های هیدرولیکی محافظت به عمل خواهند آورد.

مصالح سنتی در برابر گرما و سرمای شدید قادر به تحمل انقباض و انبساط نیستند و دچار شکستگی ها و پوسته پوسته شدن می شوند که باید گفت در آب بندی استخر با روش رنگ استخری این امکان وجود ندارد. نکته مهم دیگر این است که در مناطق مختلفی از کشور با تغییرات دمایی قابل استفاده می باشد. رنگ های استخری در همه سطوح ممکن که فکر می کنید، قابل اجرا است و می توان به راحتی سطوح مختلفی را رنگ آمیزی کرد و با رنگ آمیزی هر سطحی با این رنگ ها خاصیت ضد آبی به آن خواهد بخشید.

به همین دلیل غیر از آب بندی استخر، آب بندی لوله های مختلف، سقف ها، شیروانی، دیوار ها و… با این رنگ ها وجود دارد و به هر کدام خاصیت ضد آبی می بخشد. از مزیت های این رنگ ها این است که علاوه بر طیف های رنگ آبی و سفید که از رنگ های اصلی در تولید رنگ های استخری می باشند، می توان آن ها را به رنگ های متنوع دیگری سفارش داده و در نمای ساختمان ها و محیط های مرطوب که میزان آسیب رسانی بالا است استفاده نمود.

عایق استخری
عایق استخری

 

دیگر مزایای آب بندی استخر با رنگ استخری

آب بندی استخر با رنگ استخری می تواند باعث شود بیماری های پوستی از انسان و به خصوص از کودکان دور شوند زیرا همانطور که گفته شد این رنگ ها آنتی باکتریال هستند. برای آب بندی کردن استخر طیف رنگ های آبی وجود دارد که بر حسب سلیقه می توان آن ها را زیبایی بخشید. این رنگ ها بعد از خشک شدن کاملا در برابر ضربه های مختلفی مثل فشار، کشش، خراش و ضربه های دیگر مقاوم هستند زیرا خاصیت کشسانی و چسبندگی فراوانی داشته و نیز انعطاف پذیری بالایی دارند.

این رنگ ها از هیچ گونه ماده شیمیایی ساخته نشده اند و در هنگام کار روی سطوح نیز می توان اطمینان داشت که در برخورد با آب، ماده سمی و ترکیبات شیمیایی از خود آزاد نخواهند کرد. به همین علت از این رنگ ها در استخر های پرورش آبزیان، استخر های کشاورزی، منابع آب شرب و غیر شرب و… استفاده می کنند. این رنگ ها توسط شرکت های معروفی مانند شرکت های تولید رنگ استخری تهران، شیراز و اصفهان ساخته می شوند و از درجه کیفی بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. برای آب بندی کردن استخر و سازه های دیگر می توان از محصولات فروشی در مراکز فروش و نمایندگی های معتبر خریداری نمود تا در صورت نارضایتی، جنس را مرجوع نمایند.

فروش عایق استخری
فروش عایق استخری

 

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما