فروش کاهگل آماده (اجرای سریع و آسان)

انواع کاهگل آماده و ویژگی هر کدام

کاهگل در گذشته های دور، به عنوان مهمترین ملات برای ساخت بنا و نیز اندود کاری نمای داخلی و خارجی ساختمان ها به شمار می رفت که به مرور زمان و با پیشرفت صنعت ساختمان سازی جای خود را به کاهگل آماده و نیز دیگر مصالح ساختمانی جدید دادند، این نوع ملات مرسوم ترین مصالح ساختمانی به شمار می رفتند و در کاربری های مختلفی از آنها استفاده می شد؛ اما هنوز هم برای تعمیر بناهای قدیمی و تاریخی و نیز زیباسازی فضاهای شهری از کاهگل آماده استفاده می شود. معمولا در بازار صنایع ساختمانی این گونه ملات ها به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • کاهگل ضد آب
  • کاهگل نانو
  • کاهگل سنتی و قدیمی
  • کاهگل مصنوعی

برای تولید کاهگل آماده معمولا از مواد مختلفی استفاده می شود که در ادامه توضیحی مختصر در مورد هر کدام خواهیم داد تا بیشتر با آنها آشنا شده و بهره لازم را از آن ببرید.

بیشتر بخوانید: فروش کاهگل مصنوعی در سراسر کشور

کاهگل آماده در واقع یک عنصر ساختمانی است که می تواند در برابر آب و یا سایر عوامل محیطی مقاومت کند، این عنصر فقط قادر به تحمل کشش و وزن خود بوده و قادر به تحمل نیروی‌های فشاری یا خمشی با پیچشی دیگری نیستند. این نوع ملات همانطوری که گفته شد یکی از به روزترین ملات های ساختمان سازی است که با فناوری جدید تولید می شود و به واسطه مواد سیلیکونی موجود در آن عمر زیادی دارد و با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض آفتاب، باران و باد دچار سایش یا ترک یا پوسته شدن نمی شود.

مراکز عرضه کننده کاهگل آماده
مراکز عرضه کننده کاهگل آماده

 

فروش کاهگل آماده با قابلیت اجرای سریع

همانطوری که گفته شد کاهگل ها در انواع مختلفی تولید می شوند و هر کدام از آنها ویژگی های مختص به خود را دارند، در میان آنها کاهگل آماده و به اصطلاح کاهگل نانو، ملاتی جدید است که طی سال های اخیر توسط متخصصین این عرصه طراحی و تولید شده است. از مهمترین ویژگی کاهگل نانو می توان به قابلیت اجرای سریع آن و نیز ضد آب بودن آن اشاره کرد.

به دلیل مدرن بودن و تازه‌گی کاهگل آماده و به اصطلاح کاهگل نانو در ایران و جهان، متاسفانه مراکز زیادی برای فروش این محصول وجود ندارد به جز چند شرکت کوچک که آنها نیز به تازگی وارد این کار شده اند. البته کارخانجاتی هستند که مواد اولیه این ملات را تولید کنند. شما به راحتی می توانید به این مراکز مراجعه کنید تا با کمترین قیمت مواد اولیه این ملات را تهیه کنید.

روش های متعددی برای فروش ملات کاهگل آماده در ایران و جهان وجود دارد، همانطوری که در مطالب قبلی نیز اشاره شد بهترین روش برای خرید مواد اولیه ملات کاهگل از نوع نانو، مراجعه حضوری به بازار محصولات ساختمانی و یا شرکت های ساختمان سازی می باشد. البته سایت های معتبری نیز در این زمینه وجود دارند که به فروش و تولید آن مشغول هستند که روزانه تعداد زیادی بازدید کننده برای خرید این محصول به وب سایت آنها مراجعه می کنند.

حتما بخوانید: خرید کاهگل نانو فرداد با ضمانت نامه 

اگر قصد خرید کاهگل آماده را دارید بهتر است قبل از اینکه به مرحله خرید برسید، به دفاتر مهندسی معماری و عمران در سراسر کشور مراجعه کنید تا مهندسان مجرب و متخصصین در این زمینه شما را راهنمایی کنند. شما در این دفتر جدای از اینکه از مشاوره رایگان آنها بهره مند می شوید با نمونه کار اجرایی و محاسبات از نزدیک آشنا می شوید.

کاهگل آماده
کاهگل آماده

 

 نحوه ساخت کاهگل آماده

بشر از همان ابتدا، ارتباط نزدیکی با خاک رس داشته است. به گونه ای که این ماده را در اکثر ساختمان های به جا مانده از دوران گذشته می توان دید، آنها خاک رس را به عنوان مصالح ساختمانی، سفال سازی، درمان بیماری های گوارشی انسان و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می کردند، خاک رس ماده اصلی در دنیای است که ما در آن زندگی می کنیم. این ماده به عنوان اصلی ترین ماده ساخت کاهگل آماده نیز تلقی می شود.

خاک رس: خاک رس مورد استفاده در کاهگل آماده، ماده ای نرم، سست است که دارای دانه های به اندازه کمتر از ۴ میکرومتر است. معمولا این ماده، از نتیجه هوازدگی و فرسایش سنگ های حاوی گروه معدنی فلدسپات، در طی دوره های زمانی زیادی شکل می گیرد. معمولا برای درست کردن این نوع ملات مقدار زیادی خاک رس به آن اضافه می کنند، آنها ممکن است با توجه به املاح درونشان و نیز نسبت به منطقه شما رنگ های متفاوتی داشته باشند. معمولا برای تهیه یک متر مکعب کاهگل حدود ۱٬۰۸ متر مکعب خاک رس به آن اضافه می کنند.

بیشتر بخوانید: فروش کاهرنگ فرداد در تهران

کاه: کاه نیز یکی دیگر از مواد اصلی کاهگل آماده است که از گذشته تا به امروز برای تولید انواع کاهگل از آن بهره برده اند، مقدار و نوع کاه به کار برده شده در ملات کاهگل بسیار اهمیت دارد معمولا برای اندود پشت بام و بدنه دیوار ها از کاه چرونده استفاده می شود، کاهی است که معمولا از دهان حیواناتی مانند گاو و گوسفند افتاده باشد، رنگ آن زرد بوده و به دلیل جویده شدن توسط حیوانات بسیار نرم است. با توجه به بررسی های انجام شده بهتر است برای تهیه یک مترمکعب کاهگل آماده حدود ۴۰ تا ۴۵ کیلوگرم کاه به خاک رس اضافه کنید.

آب: آب نیز به عنوان اصلی ترین عنصر در کاهگل آماده نقش مهمی بر عهده دارد. برای اینکه عناصر موجود در ملات با یکدیگر قاطی شوند و یک عنصر واحد یعنی ملات کاهگل را بسازد به آب نیاز داریم. معمولا برای یک متر مکعب کاهگل حدود ۴۱۴ لیتر آب به آن اضافه می کنند.

رزین ها و مواد سیلیکون: موادی غیر سمی هستند که مقدار زیادی سیلان قلیایی اصلاح شده و همچنین مواد نانویی، محلول در آب، درون آن است و این مواد باعث می شود ملات کاهگل آماده اثر آب گریزی فوق العاده ای داشته باشد. همچنین این مواد باعث می شود سطوح ساختمانی در برابر صدمات ظاهری ناشی از یخ زدگی، رشد قارچ، جذب رطوبت و شوره زدگی محافظت گردد.

خرید کاهگل آماده
خرید کاهگل آماده

 

 مزیت و معایب کاهگل آماده

همانطوری که می دانید خانه های کاهگلی یکی از قدیمی ترین و ابتدای ترین نوع خانه بر روی زمین است. ملات های کاهگلی به طور متوسط هزاران سال است در کشور ما و نیز سایر نقاط دنیا استفاده می شوند و کاربرد فراوانی نسبت به ملات های دیگر دارد؛ اما در عصر حاضر استفاده از ملات های کاهگلی رونق خاصی ندارد مگر در مکان هایی که امکان حمل مصالح مدرن به آنجا امکان پذیر نباشد.

بیشترین کاربرد ملات کاهگل آماده در دنیای امروزی، در مکان های گردشگری، رستوران های سنتی و باغ ها می باشد. البته ناگفته نماند که ملات های کاهگلی امروزی تفاوت هایی با ملات های سنتی گذشته دارد و معمولا برای تقویت مقاومت آن از افزودنی های مختلفی استفاده می شود. تا ماندگاری آن بیشتر، ظاهرش زیباتر و نیز آبگریزیش بیشتر شود.

از مهمترین مزیت کاهگل آماده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نفوذپذیری کامل در منافذ و ترک های بسیار ریز دیوار و سقف
  • خاصیت آب گریزی آن بسیار خوب است
  • در کمترین زمان توسط افراد غیر متخصص اجرا می شود
  • این ملات بدون بو و عوارض شیمیایی خاصی ندارد
  • معمولا جلبک ها، خزه ها و باکتری ها در آن نفوذ نمی کنند
  • با محیط زیست بسیار سازگار است و هیچ گونه آسیبی به آن وارد نمی کند
  • در شرایط جوی مختلف مقاومت خوبی دارد
  • قابلیت اجرا روی سطوح بتنی، آجری و سنگی را دارد

استفاده از کاهگل آماده امروزی مانع نفوذ آب به سطح دیوار و سقف شده و با نفوذ آزادانه هوا به پشت نما باعث افزایش عمر مصالح می‏شود. امروزه استفاده از کاهگل آماده از نوع نانو و نیز مصنوعی در بین کشورها بسیار مرسوم شده است. به طوری که معماران برای زیبا سازی فضاهای شهری، مکان های گردشگری، رستوران های سنتی، باغ ها همواره از این ملات بهره گرفته اند. استفاده از این نوع ملات چشم انداز بسیار زیبایی برای بیننده تدایی می کند.

قیمت کاهگل آماده
قیمت کاهگل آماده

اطلاعات کامل کاهگل آماده (ویدیو)

در ویدیوی زیر هر آنچه نیاز هست در مورد کاهگل آماده بدانید را مشاهده میکنید.

 

قیمت کاهگل آماده

در جدول زیر قیمت انواع محصولات کاهگل آماده را مشاهده میکنید که مربوط به آپدیت 25 مرداد 1402 می باشد.

لیست قیمت کاهگل آماده

 

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

2

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما